dimarts, 13 de setembre del 2011











MARTA

D'origen hebreu, provocativa, la que reina a la llar.

Literalment significa, la que mana a la llar.

En arameu vol dir, senyora.

En greg apenada.

Els pastors dels Pirineus deien Marta, a les seves ovelles negres.

Aquestes ovelles eren les encarregades de cuidar la resta del remat,

i les úniques que plantaven cara al llop.


Es celebra el 29 de juliol.

-----------------------------------------------------------------------------------------------


MARTA

De origen hebreo, provocativa, la que reina en el hogar.

Significa literalmente, la que govierna la casa.

En arameo significa, señora.

En griego, afligida o angustiada.

Los pastores de los Pirineos, llamaban Marta a sus ovejas negras.

Estas ovejas eran las encargadas de cuidar del resto del rebaño y

las únicas que se atrevian a enfrentarse al lobo.


Se celebra el 29 de julio.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

2 comentaris:

  1. Cada dia em sorprens més amb aquets bonics fractals que fas Maria Carme. Demostres molta creativitat .
    M'agrada molt el que em dius sobre el meu nom. En certa forma m'identifico bastant. Encara que això "d'engoixada" per sort,només ho he estat en algunes ocasions, però en general, soc una persona optimista.
    Moltes gracies i de nou et felicito per aquest bloc tan interessant.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Gràcies M. Carme...

    Tots són molt bonics, com sempre.
    Ets molt detallista.
    El nom de Marta expecífica una gran creativitat i maduresa.


    Una abraçada.

    ResponElimina